GÜVENLİK HİZMETLERİMİZ

Yönetilebilir Hizmetler 

Müşterilerimizin güvenlik cihazlarının, Morten Güvenlik ekipleri tarafından yönetilmesidir. Müşterilerimiz, Morten Güvenlik ekiplerine çağrı ( ticket ) açarak yapılması gereken isteklerini iletirler ve mühendislerimiz SLA süreleri içerisinde gerekli yapılandırmaları sağlayarak çağrılara cevap verirler. Bu model ,IT ekip sayıları yetersiz veya tecrübe konusunda eksik olan müşterilerimizin tercih ettiği bir modeldir. Bu modelde müşterilerimizin yapısında bulunan tüm güvenlik cihazları mühendislerimiz tarafından yönetilmekte, bakımları yapılmakta, gerekli iyileştirmeler ve sağlık kontrolleri yapılmakta ve güncelleme / patch / hotfix işlemleri yapılmaktadır.  Bu modelde iyileştirme önerileri, EOS / EOL olmuş güvenlik cihaz raporları ve haftalık detaylı raporlar müşterilerimize sunulmaktadır.  Verilen hizmet kapsamında ayda bir olarak müşterilerimizle beraber değerlendirme toplantıları yapılmakta, böylelikle hem süreç hem de genel gidişat düzenli olarak, Morten Network Güvenlik takım lideri ve Birim Müdürü tarafından da  takip edilmektedir. Bu modelin avantajlarından bir tanesi de, tüm güvenlik ürünlerinin sorumluluğunun mühendislerimizde olmasından dolayı uçtan uca uyum (compliance), farklı güvenlik cihazlarının birbirleriyle konuşturularak (PxGrid, Rest API, API vb ) entegrasyonların sağlanması ve aksiyonların otomatik alınması sağlanmakta ve bu sayede güvenlik sıkılaştırmaları ( security hardening ) hatasız olarak yapılabilmektedir.   

Yerel Bakım Destek Hizmetleri

Bu modelde müşterilerimizin güvenlik cihazları kendi IT personelleri tarafından yönetilmekte olup, müşterilerimizin IT personelleri bir problem anında veya ihtiyaç duydukları durumda, Morten network güvenlik mühendislerine Çağrı açarak destek aldıkları modeldir. Bu modelde, Morten güvenlik mühendisleri sadece açılan Çağrı bazında destek vermektedirler, güvenlik ürünleri yönetimi ve sorumluluğu, müşterilerimizin kendi IT personellerindedir. Yerel destek konusunda müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre paketler sağlanabilmektedir. Standart paket, silver paket ve gold paketlerle müşterilerimiz kendi ihtiyaçlarına göre önceden tanımlı paketleri kullanabildiği gibi, custom olarak da kendi ihtiyaçlarını kendilerinin belirlediği modellerimiz de bulunmaktadır. Güvenlik yerel destek hizmetlerimiz kapsamında SLA süreleri, açılan case’lerin durumuna göre belirlenmektedir.  

Müdahale Süresi:

Hata Türü

Müdahale Süresi

Mesai Saatleri İçinde

Müdahale Süresi

Mesai Saatleri Dışında

Kritik Sorun

30 (otuz) dakika

2 (iki) saat

Major Sorun

1 (bir) saat

4 (dört) saat

Minör Sorun

4 (dört) saat

24 (yirmi dört) saat


Çözüm Süresi :

Hata Türü

Müdahale Süresi

Mesai Saatleri İçinde

Müdahale Süresi

Mesai Saatleri Dışında

Kritik Sorun

4 (dört) saat

8 (sekiz) saat

Major Sorun

8 (sekiz) saat

12 (on iki) saat

Minör Sorun

12 (on iki) saat

24 (yirmi dört) saat


Dış Kaynak Network Güvenlik Mühendisi Kiralama Hizmeti

Bu modelde, Morten Güvenlik mühendislerimiz müşterilerimizin lokasyonlarında kendi IT çalışanları ile beraber yerinde (on-site) verdiğimiz hizmet türüdür. Mühendislerimiz, Morten çalışanı olarak, müşterimizdeki güvenlik cihazlarını yönetmektedir. İhtiyaca göre, proje bazlı olarak veya birden fazla dış kaynak belirli sürelerle sağlanabilmektedir. Dış kaynak tercih eden müşterilerimizin büyük çoğunluğu, Morten Güvenlik ekibimizin tecrübesinden faydalanırken,  kendi IT ekiplerini güvenlik trendleri konusundan bilgilendirecek, yönlendirecek ve danışmanlık hizmeti almaktadırlar. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre, esnek olarak haftada yarım günden başlayarak, tam zamanlı modele kadar seçenekler sunulmaktadır. Dış kaynak sağlayan müşterilerimiz, sadece müşterimize hizmet veren güvenlik personelini değil, aslında tüm ekibin tecrübesini sağlamak olmaktadırlar, tüm güvenlik ekibi olası bir case durumunda hızlıca problemlere müdahale ederek, özellikle kritik durumlarda müşterilerimizin güvenlik ihtiyaçlarına destek vermektedirler. Dış kaynak sağlama konusunda sadece bir mühendis kiralanmadığı, aslında tüm güvenlik ekibin tecrübesinin kiralandığı unutulmamalıdır. 

Kurulum Hizmetleri

Müşterilerimizin satin aldıkları network güvenlik ürünlerinin kurulumunun gerçekleştirildiği hizmetimizdir. Morten Güvenlik Ekibi tarafından Cisco başta olmak üzere diğer güvenlik üretici firmalarının da güvenlik cihazlarının yeni kurulum veya mevcut yapının migrasyonu olacak şekilde bu hizmet sağlanmaktadır.

Network Güvenlik Analiz Hizmetleri

Müşterilerimizin yaşadığı problemlerin giderilmesi adına talep ettikleri hizmetlerden bir tanesi de network güvenlik analiz hizmetidir. Bu hizmette, müşterimizin tüm güvenlik cihazlarının incelenmesi, healthcheck yapılması, version kontrolleri ve güncel patch, hotfix kontrollerinin yapılmasını, ve sonrasında yapıda tespit edilen network güvenlik açıklarını, iyileştirme önerilerini, best practice’lere uygun olarak nelerin yapılması gerektiğini içeren bir rapor / dokuman hazırlanarak, müşterilerimize sunulur. Mühendislerimiz yapıyı incelerken güvenlik perspektifleri ile inceledikleri için özellikle mevcut yapıda tespit edilen kritik iyileştirmelerin yapılması konusunda müşterimize destek olmakta ve bazı özel durumlarda bu iyileştirmeler Morten Güvenlik ekipleri tarafından gerçekleştirilmektedir. Analiz hizmetlerinin avantajlarından bir tanesi de, Morten mühendislerinin bir çok farklı domainde analizler yapmasından kaynaklanan bilgi birikimleri ile beraber, bir çok olası güvenlik açıklarını hızlıca tespit edebilmeleri ve bu açıkların istismar edilmeden önce hızlıca giderilmesi için en sorunsuz çözüm önerilerini sunmasıdır.

Randevu ve bilgi talebi için : 0850 755 02 83