Yönetilebilir Hizmetler
Müşterilerimizin güvenlik cihazlarının, Morten Güvenlik ekipleri tarafından yönetilmesidir. Müşterilerimiz, Morten Güvenlik ekiplerine çağrı ( ticket ) açarak yapılması gereken isteklerini iletirler ve mühendislerimiz SLA süreleri içerisinde gerekli yapılandırmaları sağlayarak çağrılara cevap verirler. Bu model ,IT ekip sayıları yetersiz veya tecrübe konusunda eksik olan müşterilerimizin tercih ettiği bir modeldir. Bu modelde müşterilerimizin yapısında bulunan tüm güvenlik cihazları mühendislerimiz tarafından yönetilmekte, bakımları yapılmakta, gerekli iyileştirmeler ve sağlık kontrolleri yapılmakta ve güncelleme / patch / hotfix işlemleri yapılmaktadır. Bu modelde iyileştirme önerileri, EOS / EOL olmuş güvenlik cihaz raporları ve haftalık detaylı raporlar müşterilerimize sunulmaktadır. Verilen hizmet kapsamında ayda bir olarak müşterilerimizle beraber değerlendirme toplantıları yapılmakta, böylelikle hem süreç hem de genel gidişat düzenli olarak, Morten Network Güvenlik takım lideri ve Birim Müdürü tarafından da takip edilmektedir. Bu modelin avantajlarından bir tanesi de, tüm güvenlik ürünlerinin sorumluluğunun mühendislerimizde olmasından dolayı uçtan uca uyum (compliance), farklı güvenlik cihazlarının birbirleriyle konuşturularak (PxGrid, Rest API, API vb ) entegrasyonların sağlanması ve aksiyonların otomatik alınması sağlanmakta ve bu sayede güvenlik sıkılaştırmaları ( security hardening ) hatasız olarak yapılabilmektedir.
Yerel Bakım Destek Hizmetleri
Bu modelde
müşterilerimizin güvenlik cihazları kendi IT personelleri tarafından
yönetilmekte olup, müşterilerimizin IT personelleri bir problem anında veya
ihtiyaç duydukları durumda, Morten network güvenlik mühendislerine Çağrı açarak
destek aldıkları modeldir. Bu modelde, Morten güvenlik mühendisleri sadece
açılan Çağrı bazında destek vermektedirler, güvenlik ürünleri yönetimi ve
sorumluluğu, müşterilerimizin kendi IT personellerindedir. Yerel destek konusunda
müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre paketler sağlanabilmektedir. Standart
paket, silver paket ve gold paketlerle müşterilerimiz kendi ihtiyaçlarına göre önceden
tanımlı paketleri kullanabildiği gibi, custom olarak da kendi ihtiyaçlarını
kendilerinin belirlediği modellerimiz de bulunmaktadır. Güvenlik yerel destek
hizmetlerimiz kapsamında SLA süreleri, açılan case’lerin durumuna göre
belirlenmektedir.
Müdahale Süresi:
Hata Türü |
Müdahale Süresi Mesai Saatleri İçinde |
Müdahale Süresi Mesai Saatleri Dışında |
Kritik Sorun |
30 (otuz) dakika |
2 (iki) saat |
Major Sorun |
1 (bir) saat |
4 (dört) saat |
Minör Sorun |
4 (dört) saat |
24 (yirmi dört) saat |
Çözüm Süresi :
Hata Türü |
Müdahale Süresi Mesai Saatleri İçinde |
Müdahale Süresi Mesai Saatleri Dışında |
Kritik Sorun |
4 (dört) saat |
8 (sekiz) saat |
Major Sorun |
8 (sekiz) saat |
12 (on iki) saat |
Minör Sorun |
12 (on iki) saat |
24 (yirmi dört) saat |
Dış Kaynak Network Güvenlik Mühendisi Kiralama Hizmeti
Bu modelde, Morten Güvenlik mühendislerimiz müşterilerimizin lokasyonlarında kendi IT çalışanları ile beraber yerinde (on-site) verdiğimiz hizmet türüdür. Mühendislerimiz, Morten çalışanı olarak, müşterimizdeki güvenlik cihazlarını yönetmektedir. İhtiyaca göre, proje bazlı olarak veya birden fazla dış kaynak belirli sürelerle sağlanabilmektedir. Dış kaynak tercih eden müşterilerimizin büyük çoğunluğu, Morten Güvenlik ekibimizin tecrübesinden faydalanırken, kendi IT ekiplerini güvenlik trendleri konusundan bilgilendirecek, yönlendirecek ve danışmanlık hizmeti almaktadırlar. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre, esnek olarak haftada yarım günden başlayarak, tam zamanlı modele kadar seçenekler sunulmaktadır. Dış kaynak sağlayan müşterilerimiz, sadece müşterimize hizmet veren güvenlik personelini değil, aslında tüm ekibin tecrübesini sağlamak olmaktadırlar, tüm güvenlik ekibi olası bir case durumunda hızlıca problemlere müdahale ederek, özellikle kritik durumlarda müşterilerimizin güvenlik ihtiyaçlarına destek vermektedirler. Dış kaynak sağlama konusunda sadece bir mühendis kiralanmadığı, aslında tüm güvenlik ekibin tecrübesinin kiralandığı unutulmamalıdır.
Kurulum Hizmetleri
Müşterilerimizin satin aldıkları network güvenlik ürünlerinin kurulumunun gerçekleştirildiği hizmetimizdir. Morten Güvenlik Ekibi tarafından Cisco başta olmak üzere diğer güvenlik üretici firmalarının da güvenlik cihazlarının yeni kurulum veya mevcut yapının migrasyonu olacak şekilde bu hizmet sağlanmaktadır.
Network Güvenlik Analiz Hizmetleri
Müşterilerimizin yaşadığı problemlerin giderilmesi adına talep ettikleri hizmetlerden bir tanesi de network güvenlik analiz hizmetidir. Bu hizmette, müşterimizin tüm güvenlik cihazlarının incelenmesi, healthcheck yapılması, version kontrolleri ve güncel patch, hotfix kontrollerinin yapılmasını, ve sonrasında yapıda tespit edilen network güvenlik açıklarını, iyileştirme önerilerini, best practice’lere uygun olarak nelerin yapılması gerektiğini içeren bir rapor / dokuman hazırlanarak, müşterilerimize sunulur. Mühendislerimiz yapıyı incelerken güvenlik perspektifleri ile inceledikleri için özellikle mevcut yapıda tespit edilen kritik iyileştirmelerin yapılması konusunda müşterimize destek olmakta ve bazı özel durumlarda bu iyileştirmeler Morten Güvenlik ekipleri tarafından gerçekleştirilmektedir. Analiz hizmetlerinin avantajlarından bir tanesi de, Morten mühendislerinin bir çok farklı domainde analizler yapmasından kaynaklanan bilgi birikimleri ile beraber, bir çok olası güvenlik açıklarını hızlıca tespit edebilmeleri ve bu açıkların istismar edilmeden önce hızlıca giderilmesi için en sorunsuz çözüm önerilerini sunmasıdır.